Székhelyszolgáltatás expressz 1 órán belül!

Minden vágyam volt korábban, hogy a szépségiparban dolgozhassam. Már kislányként az a típus voltam, aki az anyukája cipőit próbálgatja a tükör előtt. Ezzel persze mindig nagy visszhangot keltettem a rokonságban, hiszen általában akkor (is) hódoltam ennek a szenvedélyemnek, amikor sok nézőm volt. Általában ha átjöttek vendégségbe hozzánk, én mindig ezzel foglalatoskodtam. Felpróbáltam anyu cipőit, magamra aggattam az ékszereit, és abban billegtem ki a vendégsereg elé a konyhába vagy a nappaliba, attól függően, éppen hol tartottak a programban. Az attrakciómat persze mindig nagy nevetés kísérte, a nagyszülők pedig rendre összecsókolgattak, mondván, milyen kis aranyos vagyok… Szerencsémre vagy szerencsétlenségemre ezeket az akcióimat számos, a családi archívumban őrzött fénykép és videó is dokumentálja…

Aztán ahogy elkezdtem cseperedni, valahogy úgy tűnt, az idő múlásával sem növöm ki az efféle, a szépséghez, megjelenéshez fűződő vonzalmamat. Kislányként is emlékszem, hogy néhanapján mekkora örömet okozott, amikor elcsenhettem édesanyám smink készletét, és kirúzsozhattam vele magam… Arra is emlékszem, milyen boldog voltam, amikor megvettem magamnak életem első szempillaspirál, alapozó, és szemhéjfesték készletét… A sminkelésbe nagyon hamar beletanultam, és ahogy elkezdtem magamon használni a smink termékeket, szinte megszállottá váltam. Onnantól kezdve én sminkeltem az osztályban a barátnőimet, sőt! A szalagavatónkra és a ballagásunkra is vállaltam, hogy elkészítem a lányok sminkjét. A pályaválasztás kapcsán aztán nagy fejtörést okoztam a szüleimnek, mert ők örültek volna, ha egyetemen vagy főiskolán folytatom tovább. Én azonban olyannyira elhivatott voltam a szépségipar kapcsán, hogy végül kozmetikusnak tanultam, és később elvégeztem egy ráépülő smink tanfolyamot is. Most pedig a következő lépésen gondolkodom: vállalkozást fogok alapítani.

Székhelyszolgáltatás expressz 1 órán belül – Budapest, Újlengyel

Nemrég végeztem, és nem titok, hogy most fogom megnyitni a vállalkozásomat, egy kis kozmetikai műhelyet, ahol dolgozni fogok. Igen ám, de minden vállalkozás bejelentéséhez szükség van egy székhelyre is, ahonnan a vállalkozás működni tud. Hosszas utánajárást követően egy ismerősöm ajánlotta a figyelmembe, hogy látogassak el a szekhelyszolgaltatas24.hu weboldalra, és tájékozódjak a székhelyszolgáltatásról. Így hát kíváncsian kattintottam, és valóban, már főcímként ez fogadott a weboldalon: “Székhelyszolgáltatás expressz 1 órán belül!” De miért is lehet fontos nekem, hogy székhelyszolgáltatásra kössek szerződést? – merülhet fel most többetekben a kérdés, jogosan. Tulajdonképpen, ha kicsit belelapoztok a szekhelyszolgaltatas24.hu oldalon a székhelyszolgáltatással kapcsolatos tudnivalókba, már meg is találhatjátok a választ. Igazság szerint az a helyzet, hogy a kozmetikus műhelyt a családi házunk aljában alakítottuk ki. Tehát ez az otthonunk, ide vagyunk bejelentkezve.

Ha viszont a vállalkozást is ide szeretnénk bejelenteni, az bizony azt jelentené, hogy építményadót is kellene fizetnünk a székhely után. Mivel induló vállalkozásról van szó, értelemszerűen igyekszünk mindenfajta felesleges plusz költséget elkerülni, ennek kapcsán is került szóba a székhelyszolgáltatás. Mit is jelent mindez? Ahogyan a szekhelyszolgaltatas24.hu oldalán, a Gross Office Kft. írásában olvasható, a székhelyszolgáltatás első és legfontosabb eleme, hogy az igénylők bejelenthetik a vállalkozásuk a cég által felajánlott címek egyikére. Ez teljességgel törvényes eljárás, és ahogyan a honlapon is olvasható, megfelel az aktuális jogi szabályozásoknak is. De nem csak ilyen előnyökkel járhat, ha valaki igénybe veszi a székhelyszolgáltatást. Ha tovább olvasunk a holnapon, további nagyszerű szolgáltatást vehetünk igénybe a csomag részeként. A bejelentést követően ugyanis, a törvényi megfeleléshez igazodva, a vállalkozás cégtáblája kikerül a megjelölt címen is, így jogilag ellenőrizhetővé válik a cég. Ezt követően természetesen a céget érintő hivatalos levelek, posta is erre a címre fog érkezni.

A székhelyszolgáltatás értelmében azonban a székhelyszolgáltató ezeket a leveleket köteles fogadni és a vállalkozó részére továbbítani. A beérkező leveleket szkennelik, és 30 napig őrzik meg a digitális archívumban, e-mailben pedig a kézhez vételt követően, azonnal továbbítják azokat a vállalkozó részére. Az eredeti leveleket pedig havonta, összegyűjtve küldik meg a vállalkozó által megadott értesítési címre. Ezen felül a csomag részét képezi az is, hogy hatósági intézkedés esetén a székhelyszolgáltató tűri a kötelező intézkedéseket és fogadja a hatóság képviselőit a helyszínen. Ezen felül pedig, ha szükséges, tárgyalótermet is biztosít a megbeszélésekhez.

Ha pedig esetleg felkeltette volna az érdeklődéseteket a szolgáltatás, hadd áruljak el nektek még egy nagyon pozitív hírt. A szerződéskötés is nagyon hamar, mindössze egy óra leforgása alatt nyélbe üthető! A szerződés megköthető saját ügyvéddel is, de ha esetleg nem rendelkeznétek ügyvéddel akkor sem kell kétségbe esni. Ebben az esetben a székhelyszolgáltató díjmentesen biztosít ügyvédet a szerződéskötéshez! Így a hozzájáruló nyilatkozat tulajdonképpen egy óra alatt elkészülhet, és fizetni elég csak akkor, ha megtörtént a szerződéskötés!

A lehetőséget egyébként Budapesten és Újlengyelben lehet kihasználni, így erre a két opciór két külön székhelyszolgáltatás csomagot készítettek el. A budapesti székhely lehetőség hat hónapra 29.900 Ft + áfa árba kerül, az újlengyeli pedig ugyanerre az időszakra 39.900 Ft + áfa áron érhető el. Ráadásul most mindkét csomaghoz egy hónapot ajándékba ad a Gross Office Kft.! De miért van különböző árszabása a budapesti és az újlengyeli lehetőségnek? Nos, azért mert Újlengyel IPA mentességet élvez, így ott kedvezőbb a szerződéskötés. Az iparűzési adó beszedéséről ugyanis az önkormányzatok döntenek, és ebben az esetben Újlengyel önkormányzata úgy döntött, hogy nem szed iparűzési adót a vállalkozások után.

A szekhelyszolgaltatas24.hu oldal javaslata szerint ezt a kedvező lehetőséget akkor érdemes megcsípni, ha egyébként az adott vállalkozásnak nem kiemelten fontos, hogy a fővárosban jelölje meg a székhelyét. Bizonyos cégek számára ugyanis presztízs kérdés, hogy milyen címet jelenít meg a honlapján vagy a cégjegyzékben elérhetőségként. Így ha valaki inkább Budapesten bejegyzett székhely mellett döntene, annak ellenére is, hogy így adott esetben eleshet az iparűzési adómentességtől, arra is van lehetőség. A budapesti bejelentést két helyen is lehet végeztetni, egy budai, illetve egy pesti címen, így kinek mi a kényelmesebb, azzal a lehetőséggel fog tudni élni.

De ha esetleg nem tudnánk eldönteni, melyik opciót válasszuk, illetve hogy egyáltalán nekünk való-e ez a konstrukció, a honlapon erre vonatkozóan is találunk tippeket és segítséget. Így például első körben azt tanácsolják, hogy gondoljuk át, mennyi lenne az iparűzési adónk, illetve rendelkezünk-e olyan telephellyel vagy fiókteleppel, amely adott esetben például nem Újlengyelre esne. A végzett tevékenységi körünkkel is érdemes tisztában lenni, ugyanis ez is befolyásolhatja az iparűzési adó mértékét. Persze ez sok nagyon fontos kérdés, és nem is biztos, hogy elsőre tud válaszolni rá az ember. Ezért érdemes lehet közvetlenül a Gross Office Kft-től segítséget és tájékoztatást kérni a honlapjukon megadott elérhetőségek egyikén. Ezért én azt mondom, ha vállalkozás alapításán gondolkoztok, mindenképpen vegyétek alapul a székhelyszolgáltatást! És ne feledjétek a kulcsszót: “Székhelyszolgáltatás expressz 1 órán belül – Budapest, Újlengyel!”