Egy szépségszalon születése

A húgomnak szenvedélye a szépségápolás, már egészen kicsi korától az volt. Mindig is imádta a különféle krémeket, kencéket, arcmaszkokat, sminkcuccokat és mindent, ami a megjelenéshez, a szépséghez tartozik. Talán nem meglepő, hogy kozmetikusnak tanult és nyitott a barátnőivel közösen egy szépségszalont a városban. Most már nagyon jól megy nekik a szalon, az állandó vendégkör mellé mindig érkeznek újak is, alig tudnak szabad időpontot adni. De nem volt ez mindig így, sőt, még a vállalkozás beindításának az elején majdnem fel is adta az egészet. A húgom sosem volt egy üzletasszony típus, nem nagyon konyít a pénzügyekhez és az üzleti dolgokhoz, úgyhogy gondban volt, amikor a cégalapításra került a sor. Ahhoz ugyanis, hogy szépségszalont nyithasson és vállalkozhasson, céget kellett alapítania, de fogalma sem volt, hogy azt meg hogyan kell. 

Szerencséjére nem volt egyedül az ismeretlenben, az egész család nekifeküdt a cégalapítás témának. Az internetet hívtuk segítségül, de mivel nem igazán tudtuk, hogyan fogjunk neki, csak beírtuk a keresőbe, hogy cégalapítás budapest. Nem lőttünk mellé, mert a kereső kiadott rengeteg találatot olyan cégek weboldalaiból, akik kifejezetten cégalapításra és cégmódosításra specializálódtak. Csak ki kellett választanunk egyet és a honlapjuk alapos végig böngészése után felvenni velük a kapcsolatot. Mivel messziről indult az egész cégalapítás dolog, szükség volt egy alapos konzultációra, melynek során megvitatta a húgom és a cég munkatársa, hogy egy szépségszalonhoz milyen cégformát érdemes választani és hogy pontosan mik is a cégalapítás teendői. Lehetőség volt telefonos konzultálásra, ezt ki is használta a húgom, mert így azonnal választ kapott a kérdéseire és egyértelmű volt minden információ.

A cégalapítással foglalkozó cég munkatársaink kívül még a könyvelő segített eligazodni nekünk a cégformák erdejében. A cégalapításhoz mindenképpen szükséges egy könyvelő felkeresése, mert nála kell az illetékek egy részét befizetni és megállapodni számos dologról. Az ügyvezető személye, a cég formája és tevékenységi köre mind-mind olyan részlet, amit ki kell dolgozni az ügyvéd megkeresése előtt, mert a hivatalos papírokat és nyomtatványokat úgy lehet beadni, ha ezek a részletek már egyértelműen ki vannak dolgozva. Meg is történt ez a lépés a húgom esetében, kezdett összeállni a cég és a tagjai is. A székhely kérdése is megoldódott, de ha nem lett volna alkalmas székhely, akkor lehetősége lett volna a húgomnak székhelyszolgáltatást is igénybe venni a cégalapítás lebonyolítása mellet.

A cég bejegyzése után sem volt még minden készen, maradt néhány elvégzendő teendő. Ilyen volt a bankszámla nyitása a cég nevére és a korábban megállapított kezdőtőke befizetése a számlára. Különböző szervekhez is be kellett jelenteni a frissen bejegyzett céget, például a NAV-hoz és a Kereskedelmi és Iparkamarához. Ez így egyben leírva rengeteg teendőnek tűnhet és hosszadalmas folyamatnak, amiben végeláthatatlan a papírmunka és esélye sincs átlátni az embernek a dolgokat, úgy belebonyolódik, pedig egyáltalán nem ez volt a helyzet. Amilyen nehéz volt a kezdés, olyan simán folytatódott a cégalapítás és nem bukott el sehol a dolog. Ebben nagy szerepe volt az erre szakosodott cégnek, ahol a fáradhatatlan munkatársak készségesen felvilágosították a húgomat a cégformákat illetően. Mire bejegyezték a céget, megtanulta a húgom, hogy is zajlik egy cégalapítás, úgyhogy, ha még egyszer sor kerülne rá, már nagyon tudná a dolgokat. A cég bejegyzése után már tényleg semmi akadálya nem volt az álom valóra váltásának és a szépségszalon megnyitásának.